- فرهنگی

«فارسی» زبان دوم جهان اسلام است

 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: قطعاً زبان فارسی زبان دوم جهان اسلام است و آثار آن را در چرخه تمدنی قاره آسیا و خاورمیانه به خوبی شاهد هستیم.

 سید علی قاسم‌زاده بعد از ظهر سه شنبه در نشست اعضای باشگاه سفرای فارسی گوی که در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: قلمرو فرهنگی و زبان فارس محدود به یک حوزه جغرافیایی خاص نیست ولی این مهم توانسته به یک عامل وحدت آفرین بین کشورهایی که از دوران کهن ذیل فرهنگ ایرانی هم‌زیستی و همدلی تاریخی داشته‌اند بدل شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین ادامه داد: در این دانشگاه دانشجویانی از ۱۱۰ کشور جهان تحصیل می‌کنند و همین دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های روابط خارجه، تجاری و فرهنگی حافظ میراث تمدنی هستند.

وی زبان فارسی را زبانی دارای غنا معرفی کرد و گفت: قطعاً زبان فارسی زبان دوم جهان اسلام است و آثار آن را در چرخه تمدنی قاره آسیا و خاورمیانه به خوبی شاهد هستیم.

وی یادآور شد: شعرایی نظیر فردوسی, خیام، سعدی، حافظ و مولانا قله‌های ادبیات فارسی هستند که در جهان شناخته شده‌اند و در زمینه‌های مختلف اخلاق، حماسه، عرفان و… الگوی جهانی هستند و ما باید از این داشته‌ها به منظور آموزش زبان فارسی در دنیا بهترین بهره را ببریم

رئیس دانشگاه امام (ره) در پایان یادآور شد: زبان فارسی در واقع عامل وحدت، ایجاد حس برادری و اسباب تقویت قلب و همدلی در عرصه تاریخی است و باید برای پیشرفت در حوزه فرهنگی زبان فارسی به داشته‌های این زبان قوی پافشاری کرد.

خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید