- نمایش خانگی

سریال بری (barry)، یک کمدی اکشن بسیار جذاب

اولین فصل سریال بری در سال ۲۰۱۸ بیرون آمد و با پخش چند قسمت اولیه دل از تماشاگران خود برد.

سریال بری از همان قسمت اولش، مرزهای کمدی سیاه را جابجا کرد. سریال بری ساخته یکی از بزرگترین کمپانی های سریال سازی به نام HBO است و این موضوع نوید یک سریال خوش ساخت را به بیننده ها می دهد.

 

اولین فصل این سریال در سال 2018 بیرون آمد و با پخش چند قسمت اولیه دل از تماشاگران خود برد. یکی از دلایل محبوبیت این سریال کمدی و اکشن را طرح داستان آن می دانند. داستان یک آدمکش حرفه ای که ناگهان تصمیم می گیرد بازیگر شود! تاکنون 4 فصل سریال barry پخش شده و محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است. اگر به سریال های خارجی جدید، آن هم سریال های اکشن علاقه دارید؛ پیشنهاد می کنیم این کمدی اکشن جذاب را از فیلیمو تماشا کنید. در ادامه این سریال را معرفی، نقد و بررسی کرده و خلاصه ای از داستان آن را مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی سریال کمدی اکشن بری

سریال کمدی اکشن بری با همکاری الک برگ به عنوان نویسنده و  بیل هیدر در سمت کارگردان، در ۳ فصل ساخته شده است. بیل هیدر خود در این سریال بازی کرده و راه خود را به سمت یک سریال موفق و قابل توجه هموار کرد. فضای سریال بری اغلب تاریک و وحشیانه است. البته کمدی هم به عنوان چاشنی کار دارد، اما طنز آن سیاه تر از ماشه تپانچه قهرمان سریال است!

چیزی که سریال بری را از سایر سریال های اکشن مثل سوپرانوز، بریکینگ بد و غیره متمایز می ‌کند، پس‌زمینه سرگرم کننده آن است. این سریال از طریق شخصیت‌هایی مانند جین کوزینو (با بازی هنری وینکلر) معلم بری و دوست دختر سالی رید ( با بازی سارا گلدبرگ)، از ترسیم توخالی بودن هالیوود و داستان‌های غم‌انگیز لس آنجلسی نه تنها ابایی ندارد، بلکه این مضامین را برای سرگرمی مخاطب به کار برده است.

images_1684656685_6469d22d92de6.png

بیل هیدر که این سریال را کارگردانی می‌ کند، هرگز پشت دوربین باقی سریال هایش به این جسارت نبوده است. او به خوبی طنز سیاه و خشونت را ترکیب کرده و از آن اکسیری ساخته که بیننده با خوردنش مست سریال می شود. داستان بری داستانی جهان شمول و واقعی است؛ داستانی درباره مردانی که از نظر اخلاقی و هویتی در هم ریخته‌اند؛ مانند تونی سوپرانو، دان دریپر و والتر وایت ؛ دیگر شخصیت های ماندگار سریال های محبوب تاریخ.

با نگاهی به گذشته درمی یابیم که فصل اول بری مانند یک طناب محکم، با موفقیت بیشتری بالا می ‌رفت و از این نظر یک شاهکار فوق‌العاده بود. ماهیت تشدید شده کمدی و صحنه های خشونت آمیز آن همیشه در تضاد بودند، اما اینکه این سریال این تضاد را از بین برد، کاملاً معجزه آسا بود. به همین سبب هم هدر و بقیه نویسندگان بری در پایان کار باید انتخابی سخت می‌ کردند: کمدی یا خشونت؟! پاسخ این سوال را می توان با تماشای فصل آخر سریال بری فهمید. به نظر می رسد فصل آخر این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۳ در خاطره خواهد ماند؛ اعصاب خردکن، خنده دار و از نظر احساسی ویرانگر تا آخرین دقایق.

این سریال تاکنون جوایز زیادی را هم دریافت کرده که مهر تاییدی بر کیفیت بالای ساخت آن است. سریال بری در جشنواره گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول و بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین سریال تلویزیونی کمدی شد و در جشنواره پرایم تایم امی و انستیتوی فیلم آمریکا نیز جوایزی را از آن خود کرد.

در نهایت برگ برنده این سریال را می توان شخصیت پردازی های قوی، دیالوگ های جذاب و خط روایی جذاب و همراه با تعلیق آن دانست. همه چیز به قدری خوب پرداخته شده که در عین فراواقعی بودن، واقعی به نظر می رسند. به راحتی می توان با شخصیت اصلی داستان یعنی همان قاتل بازیگر، همذات پنداری کرد و درد او را در آغوش گرفت. در صحنه های خشونت آمیزش هیجان زده شد و در نهایت منتظر سرنوشت کاراکترها ماند و لذت برد.

بری؛ داستان هیتمن سابق و بازیگر فعلی

داستان این سریال را می توان کشمکش شخصیت اصلی داستان با خودش دانست! شخصیت اصلی سریال بری یک آدم کش یا هیتمن حرفه ای است که تصمیم می گیرد به دنبال شغل مورد علاقه اش، یعنی بازیگری برود!

در طول این سریال ما وارد زندگی خصوصی این هیتمن به نام بری  برکمن می شویم، آدمکشی که باید بین گذشته و زندگی فعلیش توازن برقرار کند. هرچه که رابطه بری با جامعه و اطرافیانش بیشتر می شود، تضادهای بیشتری گریبانش را می گیرد. یک نکته جالب دیگری که در مورد این سریال اکشن جدید وجود دارد این است که همزمان با شخصیت اصلی داستان یعنی بری، ما وارد دنیای شخصیت های فرعی داستان مثل مربی و همکلاسی های بری هم می شویم. غرق شدن در دنیای سیاه و سفید این شخصیت ها، تماشای این سریال ۲۰۲۳ را مهیج و لذت بخش کرده است. تاکنون ۴ فصل این سریال ساخته شده و شما می توانید فصل ۱ تا فصل ۴ بری را از فیلیمو به راحتی تماشا کنید.

images_1684656698_6469d23a0899f.png

در آخر

استودیو HBO که پیش از این سریال های موفقی منتشر کرده بود، این بار با ساخت سریال بری قدرت خود را نشان داد. این سریال اکشن و کمدی را رقیبی برای سریال برکینگ بد می دانند. بی گمان داستان شخصیت های اصلی این دو سریال مشابه هستند؛ از آن جهت که ما در هر دو سریال، با تغییر شخصیت ها و چالش های پیش رویشان مواجه هستیم. سریال barry به کارگردانی بیل هیدر تاکنون با اقبال عمومی مواجه شده و جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین سریال تلویزیونی کمدی جشنواره گلدن گلوب را از آن خود کرده است. در این مطلب این سریال را معرفی کرده و تماشای آن را به تمام افرادی که به سریال هایی با تم کمدی سیاه علاقه دارند، پیشنهاد می دهیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید