- فرهنگی

جشنواره شیخ بهایی؛ پیشرو در فرهنگ‌آفرینی فناورانه

 

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به عنوان اولین و معتبرترین جشنواره در حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی کشور از سال 1382 به ابتکار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرده است و تاکنون شانزده دوره آن برگزار شده است.

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز سه دوره اول، عنوان آن به «جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی» با رویکرد کارآفرینی مبتنی فناوری تغییر یافت. کلمه فن‌آفرین برای اولین بار پس از برگزاری سومین دوره جشنواره شیخ بهایی مطرح و در عنوان جشنواره قرار گرفت. جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی تلاش دارد چرخه کامل تبدیل دانش به ثروت را پوشش دهد.

از آنجا که شانزدهمین دوره این جشنواره با مأموریت توجه ویژه به برقراری ارتباط بین فن آفرینان و سرمایه گذاران و برگزاری جلسات مشترک دوجانبه در شرایط بحرانی همه‌گیری بیماری کووید 19 برگزار و اهداف آن به‌خوبی محقق شد، هفدهمین دوره جشنواره در ادامه برنامه‌های مأموریتی جشنواره‌های دوره‌های پیشین، با توجه ویژه به شرکت‌های فن‌آفرین موفق و منتخب مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور و برگزیدگان ادوار مختلف جشنواره، با رویکرد معرفی جشنواره در سطح فراملی، بر افزایش تعداد فناوران و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار متمرکز است. 

نصف جهان

 

دیدگاهتان را بنویسید