- تکنولوژی

رسمی: ایکس باکس به صورت غیر حضوری در E3 2023 شرکت می‌کند

«ایکس باکس» (Xbox) اعلام کرد برنامه‌ای برای اجرای نمایش حضوری در E3 2023 ندارد اما در رویداد دیجیتالی و غیر حضوری آن شرکت می‌کند.

سخنگوی «ایکس باکس» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری IGN اعلام کرد رویداد اختصاصی Xbox Games Showcase در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد 1402) برگزار می‌شود. همچنین در ادامه اضافه کرد «ایکس باکس» بخشی از برنامه هفته دیجیتالی E3 خواهد بود اما برنامه‌ای برای اجرای نمایش حضوری نخواهد داشت.

این خبرگزاری در اوایل سال میلادی تایید کرد شرکت‌های «سونی» (Sony)، «نینتندو» (Nintendo) و «ایکس باکس» به صورت حضوری در همایش E3 2023 شرکت نمی‌کنند. «نینتندو» بیانیه عدم حضور خود در E3 2023 را در اواخر ماه فوریه منتشر کرد. «مایکروسافت» (Microsoft) قبلاً اعلام کرده بود در تابستان برای برگزاری یک رویداد اختصاصی به «لس آنجلس» باز می‌گردد. تاکنون حضور شرکت «یوبی سافت» (Ubisoft) در همایش امسال E3 تاحدودی تایید شده است. «یوبی سافت» اعلام کرد در صورت برگزاری E3 در این همایش شرکت می‌کند و تمایل دارد چیزهای زیادی را به نمایش می‌گذارد.

حضور Xbox در هفته دیجیتالی E3 2023

البته «ایکس باکس» تایید کرد در هفته دیجیتال E3 2023 شرکت می‌کند. هفته دیجیتال E3 تقریبا با تاریخ برگزاری رویداد تابستانی «مایکروسافت» هم‌زمان است و اجراهای زنده‌ای از Guerilla Collective و سایر گروه‌ها را نمایش می‌دهد. برگزارکنندگان مراسم E3 2023 هنوز اطلاعاتی در مورد مشارکت استودیوهای AAA در این مراسم منتشر نکردند. آن‌ها دیروز در اطلاعیه‌ای گفتند اسامی غرفه‌داران AAA پیش از برگزاری همایش به صورت رسمی اعلام می‌شود.

«فیل اسپنسر»، رئیس Xbox قبلاً حمایت خود را از همایش E3 علنی کرده بود. او گفت همایش E3 یکی از «مهم‌ترین وقایع صنعت گیمینگ» است. «اسپنسر» در این باره به طور کامل شرح داد:

ایکس باکس همیشه به سمت انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی (ESA) بوده است. من فکر می‌کنم یک ESA سالم و موفقیت‌آمیز برای پیشبرد کارهایمان بسیار حیاتی است. بنابراین ما رویداد خود را زمانی در E3 برگزار می‌کنیم که برای مطبوعات و مصرف‌کنندگان قابل دسترس باشد. این همان کاری است که ما انجام می‌دهیم. ما همکاری خود را طبق برنامه‌ها با ESA ادامه خواهیم داد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هر کاری که می‌توانیم برای کمک به موفقیت E3 انجام می‌دهیم.

همایش فیزیکی E3 2023 از زمان 2019 در دو بخش «تجاری» (Business) و «گیمری» (Gamer Days) برگزار می‌شود. مخاطبان بخش «تجاری» E3 2023 بیشتر حرفه‌ای‌ها هستند، در حالی که مخاطبان «بخش گیمری» را اغلب بازیکنان عادی و طرفداران تشکیل می‌دهند. این همایش در طی روزهای 13 ژوئن الی 16 ژوئن (23 خرداد الی 26 خرداد 1402) در مرکز همایش لس آنجلس برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید