- فرهنگی

رشد ۲۸ درصدی بازدید گردشگران نوروز از اماکن تاریخی کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان اعلام کرد: بازدید مسافران نوروزی و گردشگران از اماکن تاریخی و فرهنگی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، فریدون فعالی افزود: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: در بین اماکن تاریخی این استان تاکنون باغ شاهزاده ماهان با ۳۵ هزار و ۱۰۹ نفر بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده، حمام گنجعلیخان با ۲۰ هزار و ۸۹۴ نفر و ارگ تاریخی بم با ۱۷ هزار و ۲۸۶ نفر رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: در روز چهارم فروردین‌ماه سال جاری نیز ۲۵ هزار و ۱۳۸ نفر از اماکن تاریخی بازدید داشته‌اند.

 کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.
ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید