- جشنواره های دیدنی

جشن رنگ‌ها درجشنواره چتر پرتغال

جشنواره چتر پرتغال رویدادی مملو از رنگ های مختلف به شمار می آید که از سال ٢٠١٢ به عنوان بخشی از جشنواره هنر آگیتا گوئدا، رویداد مشهور سالانه شهر آگوئدا در کشور پرتغال برگزار می شود. هر سال در طول ماه گرم جولای در تابستان، بسیاری از خیابان های باریک این شهر، شاهد چترهای رنگارنگ سایه بان می شود که برای رهگذرانی که از این خیابان ها عبور می کنند، سایه ایجاد می کنند.
ریسمان های این چترهای سبک که به شیوه مقرون به صرفه و نوآورانه، خیابان ها را خنک می کند، بر فراز پشت بام ها کشیده می شود و دریایی از چترها، الگوی هندسی منحصر به فردی را بالای سر رهگذران شکل می دهد و شکل سایه های روی خیابان ها را نیز تغییر می دهد. برنامه هایی همچون کلاس های ورزشی رو باز به کاربرد این منطقه که در پناه سایه چترها قرار دارد، می افزاید و علیرغم گرمای هوای تابستان، فعالیت های پر انرژی ورزشی برگزار می شود.
تصور کنید زیر طیف وسیعی از رنگ های مختلف قدم می زنید در حالیکه بدون اینکه خودتان چتر نگه دارید از تابش مستقیم نور آفتاب در امان هستید! شهر آگوئدا واقعاً می تواند باعث شود تا شما سرتاسر ماه جولای یکبار دیگر احساس کودکانه ای داشته باشید.
-برنامه برافراشتن چترها و غرفه های هنری در نزدیکی مرکز شهر برگزار می شود، جایی که فروشگاه ها، کافه ها و رستوران های بسیاری واقع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید