- تکنولوژی

فریب لینک های جعلی را در خریدهای نوروزی نخورید

سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی هشدار داد: کاربران فضای مجازی فریب هر تبلیغی را به بهانه حراج آنلاین و تخفیفات ویژه عید نوروز را نخورند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ اصغر شیخ نژاد گفت:با توجه به حال و هوای خریدهای نوروزی هموطنان، مجرمان سایبری و افراد فرصت طلب در تلاش هستند تا با تبلیغات دروغین کاربران را به سوی لینک های جعلی هدایت و در فرصت مناسب حساب آن‌ها را خالی کنند.

وی تصریح کرد :پیامک‌های ارسالی از سوی مجرمین دارای لینک‌های جعلی هستند که پس از کلیک کردن کاربران برروی آن و وارد کردن مشخصات کارت بانکی، به اطلاعات حساب وی دسترسی یافته و مبالغ موجود در حساب را به سرقت می‌برند.

سرهنگ شیخ نژاد بیان داشت:کاربران شبکه های اجتماعی در مواجهه با تبلیغات متنوع با عناوین مختلف در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز مراقب باشند تا به لینک های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی بیان داشت: زمانی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را انتخاب می کند حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کنند.

سرپرست پلیس فتا استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: کاربران عزیز در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir  و همچنین مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا به شماره 096380  می توانند به صورت شبانه روزی در ارتباط باشند.