- تکنولوژی

گوگل با فشار اروپا تغییری جدید در Pixel Launcher اندروید اعمال کرد

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA)، گوگل را به به‌روزرسانی Pixel Launcher در این ناحیه مجبور کرده است؛ تغییری که به کاربران اجازه می‌دهد از سرویس جست‌وجوی غیر از گوگل در این لانچر استفاده کنند.

Pixel Launcher از روز اول با گوگل ادغام شده است و نوار جست‌وجویی در پایین صفحه‌ی اصلی این لانچر به‌صورت ثابت نمایش داده می‌شود. تاکنون امکان تغییر ارائه‌دهنده‌ی سرویس جست‌وجو در این لانچر یا غیرفعال‌سازی نوار جست‌وجوی پایینی وجود نداشت و به‌بیان برای استفاده از موتور جست‌وجوی غیر از گوگل مجبور بودید ویجت اضافه‌ای روی صفحه قرار دهید.

پیکسل لانچر |‌ Pixel Launcher
پیکسل لانچر |‌ Pixel Launcher
پیکسل لانچر |‌ Pixel Launcher
پیکسل لانچر |‌ Pixel Launcher

اکنون قوانین اتحادیه‌ی اروپا، گوگل را وادار کرده است با اعمال تغییراتی در Pixel Launcher، امکان تغییر موتور جست‌وجوی پیش‌فرض را فراهم کند.

میشان رحمان که خبر اعمال تغییر در Pixel Launcher را منتشر کرده است، می‌گوید درحال‌حاضر کاربران فقط می‌توانند از سرویس جست‌وجوی DuckDuckGo و Ecosia به‌عنوان جایگزین گوگل استفاده کنند.

گوگل همچنین درحال ایجاد تغییرات دیگری برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا است. این شرکت در سیستم‌عامل اندروید صفحه‌ای برای انتخاب موتور جست‌وجو و مرورگر پیش‌فرض ارائه می‌دهد. علاوه‌براین شاهد تغییراتی در سرویس جست‌وجو، مرورگر کروم و سایر محصولات این شرکت هستیم.

زومیت