- فرهنگی

۳۰فروردین؛ ‌آخرین مهلت نام نویسی در هشتمین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران»

 

حسین جوادی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران که به مناسبت ماه رمضان تحت عنوان «بهار در بهار» در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری تا ۳۱فروردین ماه جاری در دوشیفت کاری صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای عموم علاقه مندان است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، اظهار کرد: ۲۵۸ ناشر در استان فعالیت دارند که سال گذشته ۹۲۶عنوان کتاب با شمارگان ۸۰۴هزار و ۴۸۰ روانه بازار نشر کردند. 

وی با بیان اینکه فعالیت های دستگاه فرهنگی و هنر در بحث کتاب فقط به حوزه نشر خلاصه نمی شود، افزود: برگزاری جشنواره های کتابخوانی با محوریت کتابخانه های مساجد و باشگاه های کتابخوانی به همراه نقد کتاب از دیگر فعالیت های این ادراه کل در راستای جانمایی کتاب در سبد فرهنگی خانوار است.

جوادی به حضور پررنگ این اداره کل در بحث جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز اشاره کرد و افزود: طی هشت دوره که این جشنواره ملی برگزار شده نمایندگان این ادراه کل در روستاهای استان رتبه های برتر جشنواره را از آن خود کردند.

وی در ادامه به طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار تاکنون هفت دروه برگزار شده که در هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران استان مازندران رتبه سوم در شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران شناخته شد به لحاظ طرح های ارائه شده رتبه اول کشور را کسب نمود در نهایت بهشهر،آمل و نکا به مرحله نیمه نهایی راه پیداکردند.

جوادی با بیان اینکه «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیات انتخاب، بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشند، اعطا می شود،‌افزود: آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران ۳۰فروردین ماه سال جاری اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد:‌شهرهایی که طرح‌های خلاقانه مرتبط با ترویج کتاب‌خوانی را طی یک سال برگزار می‌کنند با مستندسازی از فعالیت‌های انجام شده و تشریح فعالیت‌ها گردآوری می‌شود می تواند در این رویداد شرکت کنند و پس از داوری طرح‌ها، تعدادی از شهرها به مرحله نیمه‌نهایی می‌رسند.

وی یادآورشد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند برای دریافت اطلاعات مربوط به«پایتخت کتاب ایران» به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع و تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://majame.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید