- فیلم و سینما

۹ دقیقه تشویق برای «اسکورسیزی» در کن

فیلم سینمایی «قاتلان ماه کامل» جدیدترین اثر مارتین اسکورسیزی دیشب در جشنواره کن به نمایش درآمد.

با وجود اینکه زمان این فیلم نزدیک به سه ساعت و سی دقیقه است و بسیاری این زمان طولانی را پاشنه آشیل این فیلم می‌دانند، اما پس از اتمام اکران، تماشاگران ۹ دقیقه به صورت ایستاده مارتین اسکورسیزی و دیگر عوامل فیلم که در سالن محل اکران حضور داشتند را تشویق کردند.

البته تشویق‌های طولانی پس از اکران فیلم‌ها در جشنواره کن مرسوم است و به نوعی میزان استقبال مخاطبان و منتقدان از اثر با میزان این تشویق‌ها سنجیده می‌شود و در طول این سال‌ها فیلم‌های زیادی تشویق‌های بالای ۱۰ دقیقه را هم تجربه کردند. رکورددار این تشویق‌ها هم فیلم «هزار توی پن» به کارگردانی گیرمو دل‌تورو است که ۲۲ دقیقه مداوم مورد تشویق مخاطبان در سالن قرار گرفت.

به غیر از مسئله تشویق‌ها، نکته قابل توجه دیگر در رابطه با اکران اول فیلم «قاتلان ماه کامل» در جشنواره کن، حضور پرتعداد چهره‌های مشهور بود. این فیلم بازیگر مطرح کم ندارد، ستارگانی همچون رابرت دنیرو، لئوناردو دی‌کاپریو، برندن فریزر، جسی پلمونس و لیلی گلدستون که تعدادی از چهره‌های شناخته شده این اثر هستند. شب گذشته همه این بازیگران به جز برندن فریزر (برنده اسکار امسال) در مراسم فرش قرمز و اکران فیلم حضور داشتند.

۹ دقیقه تشویق برای جناب اسکورسیزی

اما به جز بازیگران اصلی، تعداد دیگری از هنرمندان شناخته شده هنر هفتم نیز از تماشاگران ویژه این فیلم بودند، فیلمی که حتی در بخش مسابقه جشنواره کن هم حضور ندارد. توبی مگوایر، کیت بلانشت، سلما هایک، ایزابل هوپر، کریستین دانست و… تعدادی از بازیگران مطرحی بودند که در این فیلم حضور نداشتند و به تماشای آن نشستند و آلفونسو کوارون فیلمساز شناخته شده مکزیکی و برنده اسکار و گاسپار نوئه کارگردان نام آشنای آرژانتینی هم از جمله فیلمسازانی بودند که نخستین اکران «قاتلان ماه کامل» را از دست ندادند.

خبرگزاری آنا

دیدگاهتان را بنویسید