- نمایش خانگی

نسخه اصلاح شده «میم مثل مادر» به شبکه خانگی آمد

علی شادمان که این روزها بازی سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش در سریال «سرزمین مادری» حسابی مورد توجه قرار گرفته حالا با عرضه نسخه اصلاح و مرمت شده «میم مثل مادر» در شبکه خانگی ، نخستین تجربه بازیگری‌اش جلوی دوربین هم در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

 « میم مثل مادر » آخرین ساخته زنده یاد رسول ملاقلی پور است که علی شادمان برای نخستین بار حضور جلوی دوربین را در آن تجربه کرد و در ادامه توانست این مسیر را با موفقیت ادامه دهد.

شادمان در این فیلم نقش پسر بچه‌ای به نام سعید را بازی می‌کند که دچار معلویت و اختلات تنفسی است. مادر او سپیده نام دارد که در دوران جنگ به عنوان پرستار در منطقه سردشت حاضر می‌شود، او در آنجا در معرض اثرات ناشی از بمب‌های شیمیایی قرار می‌گیرد و همین عامل موجب می‌شود تا در دوران بارداری بچه‌اش دچار معلویت شود.

فیلم «میم مثل مادر» پیش از این با کیفیتی پایین و با کادری کوچک توسط دیگر پلتفرم‌ها توزیع شده بود، اما «فیلمنت» به تازگی نسخه‌ اصلاح و مرمت شده این فیلم را با کادری استاندارد روی پلتفرم خود بارگذاری کرده است.

رسول ملاقلی ‌پور این فیلم را به جشنواره فیلم فجر اراده نداد و مستقیم روانه اکران سینماها کرد. «میم مثل مادر» در اکران عمومی خود توانست با جذب 1 میلیون و 50 هزار مخاطب به فروش 1 میلیارد و 300 میلیون تومان دست پیدا کند و عنوان دومین فیلم پرفروش سال را به نام خودش سند بزند.

این ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی پور در سال 2007 به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شد. میم مثل مادر در دهمین دوره جشن سینمای ایران هم توانست در هفت رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل زن ، بهترین بازیگر مکمل مرد و… نامزد دریافت تندیس شود.

در فیلم میم مثل مادر علاوه بر علی شادمان بازیگرانی چون گلشیفته فراهانی، حسین یاری، سحر دولتشاهی، شراره دولت آبادی، امیر حسین صدیق و جمشید هاشم‌پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

افکارنیوز