- فیلم و سینما

آثار برتر انیمیشن 2020

سال جدید نیز مانند سال گذشته، سال جذابی برای طرفداران کارتون بوده و لیست بلندبالایی از انیمیشن های جدید 2020 راهی سینماهای جهان خواهند شد. امسال نیز مانند سال 2019 برخی از کارتون های سریالی در نسخه های جدید دربه نمایش درآمده و احتمالا در جدول فروش در رتبه های بالایی قرار خواهند گرفت. 

Sonic The Hedgehog

شخصیت سونیک را می‌توان محبوب‌ترین و پرطرفدران ترین ابرقهرمان بازی‌های شرکت سگا دانست که از دهه 1990 میلادی تاکنون و با عرضه نسخه‌های مختلف، به یکی از پرفروشترین بازی های این کنسول تبدیل شده است. کارتون Sonic the Hedgehod نیز با توجه به این موفقیت به احتمال بسیار زیاد یکی از بهترین انیمیشن های 2020 خواهد بود.

انیمیشن Sonic the Hedgehog نیز مانند علاالدین و کارآگاه پیکاچو با تکنیک Live Action ساخته شده و کارگردانی آن توسط جف فاولر (Jeff Fowler) صورت گرفته است. فیلمنامه نیز توسط پاتریک کیسی (Patrick Casey)، جاش میلر (Josh Miller) و اورن یوزیل (Oren Uziel) و بر اساس شخصیت‌های اصلی خلق شده توسط یوجی ناکا (Yuji Naka)، نااوتو اوهشیما (Naoto Ohshima) و هیروکازو یاسوهارا (Hirokazu Yasuhara) نوشته شده است. 

 

The Call of The Wild

فیلم The Call of the Wild یا آوای وحش گرچه به طور کامل در رده فیلم های کارتون و لیست انیمیشن های جدید سال 2020 قرار نمی گیرد، اما می توان آن را با توجه به بازه سنی مخاطب و تکنیک ساخت کامپیوتری، همچنین داستان فوق العاده قدرتمند و جذاب و مشهور و همچنین تیم بازیگری شناخته شده، می توان از آن به عنوان یکی بهترین انیمیشن های 2020 نام برد. این فیلم 1 ساعت و 45 دقیقه ای توسط کریس سندرز (Chris Sanders) و بر اساس رمان آوای وحش نوشته جک لندن (Jack London – یکی از بزرگترین نویسنده های تاریخ ادبیات جهان، متولد سال 1876 و درگذشته سال 1916 میلادی) ساخته شده است.

 

My Hero Academia: Heroes Rising

انیمیشن My Hero Academia: Heroes Rising یکی از فیلم ها و انیمیشن های جدیدی است که بر اساس داستان های مصور ژاپنی مانگا ساخته شده است. این فیلم دومین عنوان از سری فیلم های Hero Academia بوده که بر اساس سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده و نامی آشنا برای طرفداران این ژانر خواهد بود. این فیلم توسط کنجی ناگازاکی (Kenji Nagasaki) و بر اساس داستان های یوسوکه کرودا (Yosuke Kuroda) ساخته شده است.

 

Onward

 Onward یا رو به جلو نیز یکی دیگر از کارتون های جدید سال بوده که توسط کمپانی پیکسار برای والت دیسنی ساخته شده است. این کارتون نیز با توجه به تیم دوبله شناخته شده و قدرتمند، توانایی مطرح کردن نام خود به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های 2020 را دارد. این کارتون جدید توسط دن اسکانلون (Dan Scanlon) و بر اساس فیلمنامه ای از شخص کارگردان، جیسون هدلی (Jason Headly) و کیث بانبن (Keith Bunin) ساخته شده است.

 

Trolls World Tour

Trolls World Tour نیز یکی از کارتون های جدید سال 2020 است که دنباله انیمیشن Trolls در سال 2016 به حساب می آید. با توجه به موفقیت و فروش نزدیک به 350 میلیون دلاری (در حدود 1200 میلیارد تومان سال 95 و بیش از 4700 میلیارد تومان فعلی) قسمت جدید را نیز می توان در لیست بهترین انیمیشن های 2020 قرار داد.

این کارتون توسط والت دورن (Walt Dohrn) و دیوید پی. اسمیث (David P. Smith) و بر اساس عروسک های توماس دام (Thomas Dam – عروسک ساز دانمارکی، متولد سال 1915 و درگذشته سال 1989) برای گروه سنی PG ساخته شده و مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 34 دقیقه دارد.

 

Peter Rabbit 2 : The Runaway

قسمت اول فیلم پیتر ربیت با اکران در سال 2018 به فروشی در حدود 350 میلیون دلار در مقابل بودجه ساخت 50 میلیون دلاری، به یک اثر موفق در گیشه نیز تبدیل شد. قسمت جدید این فیلم با نام Peter Rabbit 2 : The Runaway نیز با توجه به داستان جذاب، توانایی قرار گرفتن در جمع بهترین انیمیشن های 2020 را خواهد داشت.

قسمت جدید این فیلم، توسط ویل گلاک (Will Gluck) و بر اساس شخصیت های داستان پیتر ربیت (طراحی شده توسط بئاتریکس پاتر (Beatrix Potter – نویسنده و طراح انگلیسی، متولد سال 1866 و درگذشته سال 1943) ساخته شده است.

 

Scoobi

سری کارتون های اسکوبی دو یکی از محبوب ترین کارتون های چند دهه اخیر بوده که از اواهر دهه 1969 میلادی به صورت سریالی یا سینمایی عرضه می گردد. آخرین قسمت از این سری نیز که اکسوب! (یا Scoob!) نام دارد، با توجه به موفقیت چند دهه ای، در لیست بهترین انیمیشن های 2020 قرار می گیرد.

این انیمیشن توسط تونی کرونه (Tony Cervone) کارگردانی شده و فیلمنامه آن نیز توسط کلی فرمان کریگ (Kelly Fremon Craig) بر اساس داستانی از مت لیبرمن (Matt Lieberman) بر اساس شخصیت های خلق شده توسط جو رابی (Joe Ruby) و کن اسپیرز (Ken Spears) به رشته تحریر درآمده است.

 

Minions: The Rise of Gru

سری کارتون های من نفرت انگیز یا Despicable Me یکی از بهترین و پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ هستند. آخرین قسمت از این سری نیز با اکران در سال 2017 و فروش بیش از 1 میلیارد دلار، در جمع بهترین فیلم های 2017 قرار گرفت.

با توجه به موفقیت این سری، کارتون های دیگری نیز بر اساس شخصیت های جانبی آن ساخته شده است. مینیون ها یکی از جذاب ترین شخصیت های جانبی این سری بودند که اولین کارتون بر اساس آنها در سال 2015 به فروش 1.2 میلیارد دلاری دست یافت. قسمت جدید این کارتون نیز با نام مینیون ها: ظهور گرو نیز ادامه ای بر قسمت قبلی بوده و بدون شک در جمع بهترین انیمیشن های 2020 جای خواهد گرفت.

این کارتون جدید توسط کایل بالدا (Kyle Balda – کارگردان قسمت قبلی کارتون مینیون ها و من نفرت انگیز 3) و برد ایبلسان (Brad Ableson) بر اساس شخصیت های طراحی شده توسط سرجیو پابلوس (Sergio Pablos) و سینکو پاول (Cinco Paul) و کن داریو (Ken Daurio) کارگردانی شده است.

 

Soul

کارتون جدید Soul نیز یکی دیگر از عناوینی است که با توجه به موضوع و فرم داستان و همچنین تیم دوبله قدرتمند در جمع بهترین انیمیشن های 2020 قرار می گیرد. این کارتون توسط پیت داکتر (Pete Doctor – از مدیران ارشد شرکت پیکسار و کارگردان آثاری مانند Up) به همراه کمپ پاورز (Kemp Powers) و با فیلمنامه ای شخص کارگردان، مایک جونز (Mike Jones) و تینا فی (Tina Fey – هنرپیشه و فیلمنامه نویس آمریکایی) کارگردانی شده است.

 

The One and Only Ivan

کارتون جدید The One and Only Ivan انیمیشنی است که بر اساس داستانی به همین نام نوشته کاترین اپلگیت (K. A. Applaegate – نویسنده مشهور آمریکایی) ساخته شده است. این کارتون جدید توسط تیا شاراک (Thea Sharrock) کارگردانی شده و فیلمنامه آن نیز توسط مایک وایت (Mike White) نوشته شده است.

حضور چهره های بسیار شناخته شده هالیوود مانند انجلینا جولی (Angelina Jolie)، برایان کرنستون (Bryan Cranston) و سم راک ول (Sam Rockwell) و هلن میرن (Helen Mirren) که به عقیده بسیاری به و بهترین بازیگران هالیوود قرار داشته و ساختار جذاب داستان، موجب شده که این کارتون جدید نیز در جمع بهترین انیمیشن های 2020 قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید