- انیمیشن

چارلز مارتینت، صداپیشه ماریو پس از سه دهه از شغلش کناره‌گیری کرد

چارلز مارتینت، صداپیشه ماریو، که در طول سال‌ها برای نینتندو صداپیشه شخصیت‌های معروفی مانند ماریو بوده است، دیگر صدای این شخصیت‌ را برای آن‌ها ضبط نخواهد کرد. در یک پیام که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، نینتندو گفت که مارتینت به عنوان “سفیر ماریو” نقش جدیدی خواهد داشت که در آن به سفر و به اشتراک گذاری لذت و شادی ماریو با طرفداران در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

مارتینت یک صداپیشه حرفه‌ای است که پیش از استخدام در نینتندو، در چندین فیلم و سریال تلویزیونی حضور داشته است. در یک مصاحبه با Great Big Story، توضیح داد که تست صداپیشگی او برای نقش ماریو تقریباً اتفاق نیفتاد. وی در لحظه‌ی آخر وارد تست شد، در همان زمانی که کارگردانان آماده خروج بودند. او خواست تا تست صداپیشگی ‌انجام دهد و آنها با گفتن “چه اهمیتی داره، بیا و امتحان کن” به او اجازه دادند.

کارگردانان به او گفتند که برای یک لوله‌کش ایتالیایی از بروکلین با نام ماریو، شخصیتی در یک بازی ویدیویی از نینتندو، صداپیشگی کند. در حالی که مارتینت در تلاش برای پیدا کردن صدای مناسب برای ماریو در ذهنش بود، او “اکشن” را شنید و صدای ماریوی شناخته شده امروزی که همه ما می‌شناسیم، شنیده شد.

دیگر فعالیت‌های صداپیشه ماریو

ظهور مارتینت برای اولین بار به عنوان ماریو در یک بازی ویدیویی در سال 1994 برای یک (Typing Games) که یک نوع بازی کامپیوتری هستند که هدف آن‌ها تقویت و سرعت بخشیدن به مهارت تایپ است اتفاق افتاد، اما او سال‌ها قبل از آن با شرکت همکاری می‌کرد و در نمایشگاه‌های تجاری به عنوان یک عروسک دیجیتالی فعالیت می‌کرد. بسیاری از افراد بدون شک با مارتینت به عنوان صدای ماریو در بازی پرطرفدار سوپر ماریو 64 سال 1996 آشنا شدند، که یکی از بازی‌های موفق منتشر شده برای کنسول نینتندو 64 بود.

بعدها، او به صدای شخصیت‌های دیگر در دنیای ماریو از جمله لوییجی، واریو و والویجی ادامه داد. همچنین او در فیلم The Super Mario Bros امسال چندین نقش کوتاه داشت که برای بسیاری از طرفدارانش غافلگیر کننده بود.

صدای جدید ماریو

به گفته Game Rant، مارتینت در بازی آینده Super Mario Bros Wonder به عنوان صدای ماریو حضور نخواهد داشت. نینتندو هنوز تایید نکرده است که چه کسی به عنوان صدای جدید ماریو به عنوان پیشرو پذیرفته خواهد شد.

دلیل دقیق عدم حضور مارتینت در بازی آتی Super Mario Bros Wonder هنوز مشخص نیست. این امر ممکن است به دلایل مختلفی مانند تصمیم سازندگان بازی یا تغییر در استراتژی صداپیشگی شخصیت ماریو باشد. نینتندو هنوز هیچ توضیح رسمی در این مورد نداده است، بنابراین جزئیات دقیق درباره دلیل عدم حضور مارتینت در بازی در حال حاضر در دسترس نیست.

Super Mario Bros Wonder در حال حاضر قابل پیش‌خرید است و در تاریخ 20 اکتبر 2023 برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید